Před třemi týdny podle toho, co se odehrálo na australském okruhu v Melbourne by se dalo soudit, že se vrátily doby dominance Ferrari za přítomnosti Michaela Schumachera. Přesto dnešní závod v Malajsii naznačil, že by tomu až tak být rozhodně nemuselo, protože výsledky této sluncem prožhavené velké ceny promluvily zcela jasně ve prospěch stříbrných šípů a letošní sezóna bude tedy ještě hodně napínavá. Oba piloti McLarenu odvedli fantastický výkon. Obhájce mistrovského titulu Fernando Alonso již ve druhém závodě potvrdil svou formu a pro svůj hladový tým získal první triumf od roku 2005 a to dokonce double. Nelze samozřejmě opomenout bezchybnou jízdu jeho týmového kolegy Lewise Hamiltona, který zatím předčí veškerá očekávání od svého vstupu do kolotoče Formule 1 a po skvělém výsledku v předchozím závodě opět vylepšil svou statistiku a dojel si pro druhé místo. Tím si také stáj z Wokingu upevnila své vedení mezi konstruktéry. Třetí místo zbylo na Kimiho Räikkönena, který byl španělský rivalem přeskočen v hodnocení jezdců. Ale finský pilot si za dnešních podmínek určitě zpevnil půdu pod nohama v Maranellu, jelikož se Felipe Massa po solidních výkonech v trénincích i ve včerejší kvalifikaci, kde si vyjel pole position se po sérii chybiček sám připravil o možné umístění na stupních vítězů a dorazil na pátém místě. Slušný výkon v podání Nicka Heidfelda, který protnul cílovou čáru na čtvrtém místě, byl jednoznačně v kontrastu s tím, kde skončil jeho stájový kolega Robert Kubica – až na samotném konci, kterému po odpadnutí některých jezdců odpovídala až osmnáctá pozice. Renault si zásluhou obou svých pilotů sáhl na body, Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen si dojeli pro šesté, resp. osmé místo. Sedmou pozici obsadil pro Toyotu Jarno Trulli. Marku Webberovi se poprvé v kariéře podařilo tento podnik dokončit a to na desáté příčce. Honda se i nadále trápila se svými vozy ve středu pole (Rubens Barrichello jedenáctý a Jenson Button dvanáctý), alespoň za sebou nechala oba vozy Super Aguri, která jezdí částečně s loňským konceptem vozu Honda. O solidní představení se postaral také Williams – Alexander Wurz měl problémy v kvalifikaci s převodovkou a po startu z osmnáctého místa dokončil závod na deváté pozici těsně za body. A nebýt technických problémů auta Nico Rosberga, mohl by se klasifikovat na velice slušném šestém místě. Fakta o závodní dráze Délka okruhu: 5,543 km Počet kol: 56 Celková vzdálenost: 310,408 km Počasí jasné, slunečno teplota vzduchu: 34 °C teplota tratě: 55 °C vlhkost vzduchu: 58 % Startovní rošt 1. Felipe Massa (Ferrari), 2. Fernando Alonso (McLaren), 3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 4. Lewis Hamilton (McLaren), 5. Nick Heidfeld (BMW Sauber), 6. Nico Rosberg (Williams), 7. Robert Kubica (BMW Sauber), 8. Jarno Trulli (Toyota), 9. Ralf Schumacher (Toyota), 10. Mark Webber (Red Bull), 11. Heikki Kovalainen (Renault), 12. Giancarlo Fisichella (Renault), 13. David Coulthard (Red Bull), 14. Takuma Sato (Super Aguri), 15. Jenson Button (Honda), 16. Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), 17. Scott Speed (Toro Rosso), 18. Anthony Davidson (Super Aguri), 19. Alex Wurz (Williams), 20. Christijan Albers (Spyker), 21. Adrian Sutil (Spyker), 22. Rubens Barrichello (Honda, start z boxové uličky). Start Okamžitě po zhasnutí červených světel vystřelily oba vozy McLarenu a v první zatáčce se nejprve před Felipeho Massu protáhl Fernando Alonso následován svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, který zvolil vnitřní stopu a odsunuli oba jezdce Ferrari na třetí a čtvrté místo. Kimi Räikkönen se na okamžik pokusil Massu předjet, ale pořadí mezi oběma jezdci zůstalo nezměněno. 1. kolo Fernando Alonso začal okamžitě ujíždět zbytku závodního pole a hned vylepšil časy ve druhém a třetím sektoru. Adrian Sutil se svým vozem Spyker byl prvním, kdo dnes opustil dění na trati a skončil v kačírku. Bodované pozice byly po samotném začátku závodu obsazeny následovně: Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Kimi Räikkönen, Nick Heidfeld, Robert Kubica, Nico Rosberg a Giancarlo Fisichella. 2. kolo Po úvodním kole závodu hodně získal například Giancarlo Fisichella, který začínal na místě dvanáctém a naproti tomu se Takuma Sato propadl ze startovní čtrnácté pozice propadl až na devatenácté místo. Fernando Alonso - 1.7s – Lewis Hamilton – 0.3s - Felipe Massa – 0.4s – Kimi Räikkönen. Robert Kubica zaznamenal nejlepší čas v první sektoru. 3. kolo V boxech se zastavil Vitantonio Liuzzi a byl mu vyměnen nos monopostu, patrně důsledek kolize v úvodní fázi závodu. Fernando Alonso zajel nejrychlejší kolo v závodě, Felipe Massa ihned vylepšil první sektor. Fernando Alonso - 2.7s – Lewis Hamilton – 0.5s - Felipe Massa – 0.5s – Kimi Räikkönen. 4. kolo Felipe Massa se pokusil v první zatáčce o útok na Lewise Hamiltona, chvíli jeli bok po boku, ale britský pilot si uhájil svou pozici. Avšak Brazilec svůj manévr zopakoval a tentokrát úspěšně, jenomže pouze na okamžik a jezdec McLarenu mu předjetí vrátil. Tímto pilot Ferrari trochu ztratil a těsně za ním byl už jeho kolega Kimi Räikkönen. 5. kolo Fernando Alonso – 5.2s – Lewis Hamilton – 0.2s – Felipe Massa – 0.6s – Kimi Räikkönen – 1.7s – Nick Heidfeld – 2.0s – Robert Kubica – 1.0s – Nico Rosberg – 1.7s – Giancarlo Fisichella. Úřadující mistr světa zajížděl časy o více než 1s rychlejší než ostatní. 6. kolo Felipe Massa na tomtéž místě jako posledně zopakoval svůj útočný manévr na Lewise Hamiltona, nicméně situaci zcela neustál a projel se mimo závodní dráhu. Tato chyba ho stála dvě pozice, jelikož se před něj dostali jak Kimi Räikkönen, tak i Nick Heidfeld. 7. kolo Fernando Alonso si připsal další nejrychlejší kolo a pohodlně navýšil svůj náskok, který měl hodnotu již 8.1s. Nico Rosberg tlačil na Roberta Kubicu, dělilo je pouze 0.3s. 8. kolo Kimi Räikkönen vyvíjel tlak na Lewise Hamiltona, zatímco Felipe Massa se opět chytil a dorážel na Nicka Heidfelda. Mezitím se podařilo Alexi Wurzovi předjet Scotta Speeda a usadit se tak na čtrnáctém místě. Proběhl boj mezi oběma jezdci Hondy a Rubens Barrichello se dostal před Jensona Buttona na sedmnáctou pozici. 9. kolo Christijan Albers zamířil do boxů, ke ze svého auta vyskočil a mechanici okamžitě začali hasit záď vozu Spyker. Tím samozřejmě velká cena pro holandského pilota nadobro skončila. Alex Wurz byl při chuti a provedl další úspěšný předjížděcí manévr, tentokrát na Ralfa Schumachera a posunul se tak na třinácté místo a začal tlačit na Davida Coultharda. 10. kolo Vedení Fernanda Alonsa dosahovalo téměř deseti sekund a pro španělského mistra se závod vyvíjel opravdu dobře. V tuto chvíli byl přibližně o pět desetin na kolo rychlejší než zbytek pole. 11. kolo Takuma Sato ve voze Super Aguri zaútočil na Jensona Buttona a vybojoval osmnácté místo. Podtrhl tím také nevalný výkon Hondy. Fernando Alonso mezitím zajel další nejrychlejší kolo. 12. kolo Nico Rosberg se dostal před Roberta Kubicu na šesté místo a polský pilot zamířil do boxů ke své první plánované zastávce (měkká směs, 14.3s). Náskok Fernanda Alonsa díky dalšímu nejrychlejšímu kolu (asi o 1s lepší čas než u Lewise Hamiltona) dosáhl hodnoty 10.2s. 13. kolo Felipemu Massovi se stále nedařilo si najít cestičku kolem Nicka Heidfelda. Rozestup mezi oběma McLareny se zvýšil na 11.4s. Kimi Räikkönen se za touto dvojicí pohyboval o 0.6s zpátky. Davida Coultharda (jedenáctá pozice, tvrdší směs) a Alexe Wurze (měkká směs) dělilo zanedbatelných 0.2s a Rakušan se chystal k útoku. Boxy navštívil Rubens Barrichello z nelichotivého osmnáctého místa. 14. kolo Alex Wurz si připsal další úspěšný manévr a zařadil se před Davida Coultharda na průběžnou jedenáctou pozici. Slušný výkon, když se vezme v úvahu, že začínal na devatenácté příčce na startovním roštu. 15. kolo Fernando Alonso poprvé pokořil bariéru 1min a 37s (přesný čas 1:36.997). 16. kolo Robert Kubica se trápil se svým vozem na osmnáctém místě. Úřadující mistr světa dále zlepšil třetí sektorový čas. Fernando Alonso – 15.0s – Lewis Hamilton – 0.5s – Kimi Räikkönen – 7.9s – Nick Heidfeld – 0.4s – Felipe Massa – 6.5s – Nico Rosberg – 9.7s – Giancarlo Fisichella – 0.9s – Jarno Trulli. 17. kolo Poté, co se před Davida Coultharda dostal Alex Wurz, šel již po krku skotského pilota Ralf Schumacher ve své Toyotě, který ztrácel jenom 0.3s. Zatímco oba vozy Super Aguri soupeřily o patnáctou pozici. 18. kolo Připravovala se zastávka u Ferrari i McLarenu. První zamířil do boxů Felipe Massa z pátého místa (měkká směs). Na konci kola Fernando Alonso dočasně opustil vedení a rovněž navštívil své mechaniky (měkká směs). V boxech byli také Alex Wurz, Scott Speed a Takuma Sato. 19. kolo Kimi Räikkönen zamířil k mechanikům (měkká směs), čímž se v čele opět jako v minulém závodě objevil na chvíli nováček Lewis Hamilton, což jen zvýrazňuje jeho solidní výkon ve včerejší kvalifikaci. Jarno Trulli z osmého a Anthony Davidson ze čtrnáctého místa také absolvovali své pitstopy. 20. kolo Další série zastávek v boxech, v tomto případě v podání Nico Rosberga ze čtvrté pozice (měkká směs) a Ralfa Schumachera z místa jedenáctého. Rovněž Vitantonio Liuzzi se zastavil u svých mechaniků, bylo to již podruhé, nicméně to byla první plánovaná pauza. 21. kolo Lewis Hamilton si přestal užívat vedoucí pozice a také se odebral do boxů (měkká směs, úprava nastavení předního křídla). Do čela závodního pole se tak dostal Nick Heidfeld. 22. kolo Mark Webber navštívil mechaniky stáje Red Bull, stejně tak učinil v případě Hondy Jenson Button. Kimi Räikkönen nyní jezdil za Giancarlem Fisichellou, zatímco Felipe Massa stíhal dalšího jezdce Renaultu Heikkiho Kovalainena. Nick Heidfeld zamířil ke své první plánované zastávce (měkká směs), čímž se vedení ujal opět Fernando Alonso. Lewis Hamilton zazářil a své statistiky obohatil o absolutně nejrychlejší kolo v závodě (1:36.701). 23. kolo Ralf Schumacher se dostal přes Scotta Speeda a začal vyvíjet tlak na Rubense Barrichella jedoucího na patnáctém místě. Do boxů zajel Heikki Kovalainen. Svou zastávku zatím neměli už jenom Giancarlo Fisichella a David Coulthard (ten začínal na tvrdé směsi). 24. kolo Giancarlo Fisichella konečně zamířil do boxů ze své čtvrté pozice. Fernando Alonso – 10.9s – Lewis Hamilton – 10.2s – Kimi Räikkönen – 4.4s – Nick Heidfeld – 3.0s – Felipe Massa – 5.5s – Nico Rosberg – 7.4s – David Coulthard – 5.1s – Giancarlo Fisichella. 25. kolo Felipe Massa startující z pole position ztrácel v tuto chvíli na Fernanda Alonsa téměř půl minuty. Španěl měl navíc problémy s vysílačkou a musel spoléhat na oznámení z boxové zdi. Za Robertem Kubicou jedoucím na třináctém místě se vytvořil vláček. 26. kolo Nejenom oba McLareny, ale také Nick Heidfeld zajížděl lepší časy než Ferrari. 27. kolo David Coulthard zamířil ze sedmé pozice na svou první zastávku a na trať se vrátil na dvanáctém místě. 28. kolo K mechanikům zajel již podruhé Robert Kubica (tvrdá směs) a kromě toho byl vyměnen předek jeho vozu BMW Sauber. 29. kolo Fernando Alonso zagestikuloval na Vitantonia Liuzziho, když naděloval italskému jezdci celé kolo. Boxy navštívil Ralf Schumacher, byla to jeho druhá zastávka. 30. kolo Lewis Hamilton se trochu dotáhl na Fernanda Alonsa, v tento okamžik ztrácel asi osm sekund. 31. kolo Fernando Alonso opět přidal a stabilizoval svůj náskok. Alex Wurz se nyní nacházel na desátém místě, což vzhledem k jeho devatenácté startovní pozici není od Williamsu vůbec špatný výkon. 32. kolo Fernando Alonso – 8.3s – Lewis Hamilton – 12.9s – Kimi Räikkönen – 5.7s – Nick Heidfeld – 1.7s – Felipe Massa – 7.0s – Nico Rosberg – 14.5s – Giancarlo Fisichella – 2.1s – Jarno Trulli. Oba vozy McLaren zajížděly velmi podobné časy. 33. kolo Stejně jako v případě BMW Sauberu (Robert Kubica byl na aktuálním posledním místě) byly značné rozdíly také v umístění jezdců Toyoty. Zatímco Jarno Trulli se pohyboval na osmé pozici, Ralf Schumacher se nacházel až na devatenácté, přičemž do závodu vyjížděl z devátého místa. 34. kolo Fernando Alonso byl o 0.2s a 0.4s rychlejší než Kimi Räikkönen, resp. Felipe Massa. 35. kolo Robert Kubica se stále trápil na chvostu pole, nicméně Ralf Schumacher jedoucí před ním také nijak časy neoslňoval a oba jezdci jeli v relativně těsném závěsu. Alex Wurz navštívil boxy z desátého místa. 36. kolo Své mechaniky navštívili Rubens Barrichello, Scott Speed a Anthony Davidson. Kimi Räikkönen se chytil tempa obou McLarenů, i když na Lewise Hamiltona stále ztrácel asi dvanáct sekund. 37. kolo Felipe Massa byl již dost blízko k Nicku Heidfeldovi, ale ne dost na případný útok (0.6s). 38. kolo David Coulthard z jedenáctého místa po celkem krátké době zamířil podruhé do boxů. Pitstop měl také Vitantonio Liuzzi z patnácté pozice. Felipe Massa se při nájezdu na cílovou rovinku dopustil drobné chybičky a ztratil asi dvě desetiny. 39. kolo Do pitlane zamířil Jenson Button, následoval ho Lewis Hamilton (tvrdá směs). U mechaniků byli také Nico Rosberg a Jarno Trulli. Většina pilotů si do závěrečné fáze závodu zvolí tvrdé pneumatiky. David Coulthard byl v boxech a opustil svůj vůz, čímž se přidal k těm, kdo nespatří šachovnicový praporek. 40. kolo Fernando Alonso – 21.1s – Kimi Räikkönen – 11.1s – Nick Heidfeld – 1.5s – Felipe Massa – 1.6s – Lewis Hamilton – 20.8s – Giancarlo Fisichella – 8.3s – Heikki Kovalainen – 5.1 – Nico Rosberg. Heikki Kovalainen v tomto kole zamířil do boxů, následoval ho i Fernando Alonso z vedoucí pozice (tvrdá směs, úprava nastavení předního křídla). Felipe Massa udělal další menší chybu. 41. kolo V boxech byl Felipe Massa (tvrdá směs), se svým vozem Super Aguri byl u mechaniků také Takuma Sato. Kimi Räikkönen se na okamžik objevil v čele závodu. 42. kolo Finský jezdec v barvách Ferrari zamířil do boxové uličky (tvrdá směs) a vrátil se na třetím místě. 43. kolo Fernando Alonso vylepšil čas ve druhém sektoru tratě. Nick Heidfeld navštívil své mechaniky (tvrdá směs, úprava nastavení předního křídla) a po svém návratu se zařadil před Felipeho Massu. Do boxů se podívali také Giancarlo Fisichella a Mark Webber. 44. kolo Nico Rosberg odstavil svůj Williams mimo závodní dráhu a ze zádi jeho vozu se valil kouř. Byla to pro něj velká škoda, pohyboval se totiž na sedmé pozici. 45. kolo Po sérii druhých pitstopů byl Fernando Alonso v ničím nerušeném vedení. I když jeho kolega Lewis Hamilton byl asi o sekundu pomalejší než Kimi Räikkönen, který se na něj začal v této finální části velké ceny dotahovat. 46. kolo Fernando Alonso – 17.1s – Lewis Hamilton – 6.1s – Kimi Räikkönen – 13.0s – Nick Heidfeld – 1.5s – Felipe Massa – 23.0s – Giancarlo Fisichella – 4.3s – Jarno Trulli – 2.8s – Heikki Kovalainen. 47. kolo Mark Webber ztrácel na Alexe Wurze jedoucího na devátém místě pouze 0.4s. 48. kolo Robert Kubica se projel kačírkem, ale vrátil se zpět na trať. Opět se tak propadl na poslední, osmnácté místo. Kimi Räikkönen opět ukrojil něco z náskoku Lewise Hamiltona, jeho ztráta měla hodnotu 4.5s. 49. kolo Lewis Hamilton přišel o další 0.5s vzhledem k finskému pilotovi, když předjížděl pomalejší jezdce. Heikki Kovalainen projel se svým vozem kousek po trávě, nicméně se nacházel na bezpečném osmém místě. 50. kolo Kimi Räikkönen se přiblížil o dalších sedm desetin, náskok Lewise Hamiltona čítal 3.8s. Felipe Massa jezdil 1.0s za Nickem Heidfeldem. Alexe Wurze a Marka Webbera dělilo 1.2s. 51. kolo Kimi Räikkönen ztrácel na Lewise Hamiltona 3.3s a Felipe Massa se dotáhl na Nicka Heidfelda na 0.5s. 52. kolo Kimi Räikkönena a Lewise Hamiltona dělilo jen 2.6s. 53. kolo Nick Heidfeld zase přidal a poodjel Felipemu Massovi na 1.0s. Kimi Räikkönen pokračoval v ukrajování z náskoku nováčka McLarenu, který ztrácel zejména v posledním sektoru. A jejich rozestup byl 2.3s. Finský pilot byl momentálně tím nejrychlejším na celém okruhu. 54. kolo Fernando Alonso nepolevoval i přes svůj obrovský náskok ve svém tempu. 55. kolo Kimi Räikkönen byl pouze 1.2s za Lewisem Hamiltonem. 56. kolo Felipe Massa trochu probrzdil v poslední zatáčce. Lewis Hamilton měl Kimiho Räikkönena pouze 0.8s za sebou, nicméně finský pilot už neměl díky bezchybné jízdě pilota McLarenu šanci zaútočit. Pořadí v cíli 1. Fernando Alonso - McLaren [10b] 2. Lewis Hamilton - McLaren [8b] 3. Kimi Räikkönen - Ferrari [6b] 4. Nick Heidfeld - BMW Sauber [5b] 5. Felipe Massa - Ferrari [4b] 6. Giancarlo Fisichella – Renault [3b] 7. Jarno Trulli - Toyota [2b] 8. Heikki Kovalainen - Renault [1b] Příští závod – GP Bahrajnu (15. dubna 2007) |