Rozhovor s Jensonem Buttonem
O tom, jak Honda stále výrazně zaostává za konkurencí
Sezona 2007 pro Vás doposud nebyla vůbec dobrá. Jako závodník, který již okusil vítězství v F1, nemůžete být spokojený. Jak se cítíte za této situace?¨ Jenson Button: „Rozhodně nejsme spokojeni s našimi výkony v dosavadním průběhu sezony. Nemyslím si ani, že by někdo na našem místě mohl být spokojený. Život ale není vždy zcela pohodový, vždy tu jsou i těžká období. To, co nás právě teď potkalo, jsou pro nás dost tvrdé časy. Jsem si jistý, že naše obrovská usilovná práce v továrně a v Japonsku, nám pomůže tímto obdobím projít.“ Vy a Rubens Barrichello jste se ještě v této sezoně neprobojovali v kvalifikaci do třetí části, zatímco v závodech jste bojovali o udržení pozice. Zdá se, že je tu velký prostor pro zlepšení… JB: „Očividně je zde spoustu místa pro zlepšení. Dát to všechno dohromady pro jedno kvalifikační kolo je jedna věc, je ale těžší připravit samotný závodní balíček, když se přitom váš vůz tak špatně ovládá. Auto se vyvíjí během posledních několika závodů se zlepšilo. V závodě nám pomůže zejména lepší stabilita zádě, přesto je před námi ještě dlouhá cesta.“ V Hondě se rozrůstá oddělení aerodynamiky a aerodynamický tunel pracuje zcela na plno. Byla právě aerodynamika ten hlavní problémem, který vás odsoudil do středu pole? JB: „Je to otázká spíše souhnu malých problémů, než že by tu byl jeden velký. Aerodynamika je ovšem hlavním faktorem, nepracuje totiž tak dobře, jak jsme doufali. Tým však vkládá veškeré své úsilí k tomu, aby to vyřešil.“ Prohlásil jste, že tým nedělá dostatečný pokrok. Proč si myslíte, že tým zaostává? Je tomu pouhých dva a půl roků, co Honda skončila druhá v poháru konstruktérů... JB: „Honda je obrovská společnost, jsem si maximálně jist, že máme schopnosti i zdroje proto, abychom naší situaci obrátili.“ První dva dny testů v Paul Ricard, minulý týden, jste využívali k testování profil tratě podobné Monte Carlu. Pomohlo vám to k lepšímu získání důvěry k vozu pro tento víkend? JB: „Bylo tu hned několik nových vylepšeních, které vzešli z těchto testů v Paul Ricard. Opět to ale jsou jen malé krůčky, neočekáváme proto velký krok kupředu tento víkend.“ Monako je celé o přítlaku, zatímco následující dva závody v Montrealu a Indianapolis jsou vlastně celé o rychlosti. V tuto chvíli je Honda zhruba sekundu za předními týmy, napovídá něco o tom, že se tento rozdíl bude zmenšovat? JB: „Monako je jedinečný závod, tím že je kolo krátké, ztráta na přední týmy se bude zlehka snižovat. Velký rozdíl se zde může také projevit v jezdcích a strategii, není to zde tedy čistě jen o výkonech autech. Na vozech probíhají neustále malé změny, takže pro Kanadu a USA očekávám menší pokrok. Větší zlepšení se bohužel neprojeví dříve než do našeho dalšího návratu do Evropy.“ Při pohledu dopředu, bude tým potřebovat přijít s B-specifikací letošního vozu, nebo bude pokračovat s vozem RA107? JB: „Na autě je dost změn, jádro vozu ale nadále zůstává. Je to skutečně jen záležitost času a velké dávky usilovné práce.“ |