Jaký je pocit být po třech úvodních závodech ve vedení obou šampionátů? Je to více než jste čekali? MW: "Po třech prvních závodech panují v celém týmu Vodafone McLaren Mercedes pozitivní pocity a myslím, že to je důležité. Položilo to základ pro opravdový útok na šampionát během sezóny." "Co se týče očekávání, myslím, že máme jasný cíl vyhrát každý závod a šampionát v kterém soutěžíme. Netrávíme čas přemýšlením nad tím co očekávat, soustředíme se na to, čeho chceme dosáhnout." Tým Vodafone McLaren Mercedes je nyní na čele tabulky jezdců i konstruktérů. Na čem se pracuje, aby se zajistilo, že bude šampionát takto pokračovat celou sezónu? MW: "Dosavadní výsledky ukazují, že máme přiměřeně konkurenceschopné auto. Nyní je zřejmé, že letošní šampionát se bude rozhodovat nejen závody na trati které se ději v neděli odpoledne, ale i závody ve vývoji vozu. Jsme uprostřed relativně velké a bezprecedentní pauzy ve Formuli 1 - čtyřtýdenní přestávky." "Během této doby budeme testovat na okruhu v Barceloně, kde se také uskuteční další závod. Budeme se tedy snažit o největší mezizávodní zlepšení výkonnosti vozu. Nebude to případ jen Vodafone McLaren Mercedesu, ale všech ostatních týmů v tomto sportu. V důsledku toho pracuje celá organizace extrémně tvrdě, abychom se ujistili, že dosáhneme stejného, ne-li většího zlepšení času na kolo u MP 4-22 ve vztahu k našim konkurentům." "Jezdci navštěvují McLaren Technology Centre, provádíme sérii kontrol úprav na voze, pracujeme v simulátoru a celkově se velmi snažíme, abychom zajistili, že budeme mít příští týden pro test v Barceloně k dispozici celou škálu nových dílů pro MP 4-22 a dále z pohledu samotného závodu, abychom optimalizovali výkon těchto úprav." Jak byste popsal dosavadní výkony Fernanda (Alonsa) a Lewise (Hamiltona) v této sezóně? MW: "Fernandův výkon se nevyhnutelně hodnotí na základě toho, co se stalo během tří nedělních odpolední, které jsme doposud v sezóně měli. V tomto ohledu je ve společném vedení poháru jezdců. Ale ve skutečnosti se jeho výkon z hlediska týmu také hodnotí podle toho, co přináší týmu, jak se podílí na technickém vývoji vozu, jak pomáhá lidem k soustředění a jak je motivuje." "Je obrovsky soustředěn na práci s týmem a pomáhá nám zlepšovat se v tom, v čem chceme. Lewis měl podle jakýchkoliv měřítek skvělý začátek sezóny a své kariéry ve Formuli 1. Pro nás to asi není tak překvapivé jako to možná je pro ostatní. Pracujeme s Lewisem 11 let a chtěli jsme zajistit, aby přišel do Formule 1 nejen do konkurenceschopného týmu, ale také co nejlépe připraven." Co na vás u Fernanda a Lewise udělalo největší dojem? MW: "I když je obtížné analyticky kvantifikovat způsob, jakým chceme postupovat s vývojem, není pochyb, že Fernando našemu programu významně a cenným způsobem pomohl. Je to jeho poctivost, srozumitelnost a upřímnost." "Je opravdu skvělou lidskou bytostí, ale je také velmi soustředěný a chce vyhrávat závody a mistrovství světa. Je to způsob, jakým se o to snaží, v klidu, ale zřetelně vyjadřuje své názory, které mají v týmu obrovskou váhu a důvěryhodnost." "U Lewise je každý hrdý na to co dokázal, ale ve skutečnosti má hlavní zásluhy na tom co se stalo samotný Lewis, který je velmi odevzdaný, soustředěný a klidný ve způsobu, jakým přistoupil ke svému debutu. V mnoha ohledech zřejmě jeho start v Malajsii, způsob jakým se vyrovnal s tlakem od Felipeho Massy na začátku závodu a poté jak vydržel velký tlak od Kimiho Räikkönena ke konci, to je třeba vyzdvihnout." Je tým rád, že má dva jezdce, kteří jsou schopní bojovat o titul? MW: "Mít dva konkurenceschopné jezdce bojující o titul je motivující, ale možná je ještě důležitější, že oba jsou nohama na zemi a týmoví hráči. Zatímco mají v týmu obrovský respekt, také oni respektují inženýry, techniky, mechaniky a všechny zapojené lidi, což pro tým hodně znamená. Jejich úspěch si tak více užíváme." Jaká má tým pro příští závody očekávání? MW: "Očekávání jsou ovlivněna tím, co dělají ostatní, v rámci týmu Vodafone McLaren Mercedes jsou cíle jasné. Vůz před Velkou cenou Španělska vylepšíme a doufáme, že to bude stačit na vítězství v tomto závodě, což je samozřejmě pro Fernanda velmi důležité. Následuje Monako jako neobvyklý závod, asi to nebude ukazatel formy pro zbytek sezóny tak jako Španělsko, ale je to prestižní událost, kterou mají oba jezdci v oblibě a byli při ní úspěšní." "Vyhrávat v Monaku patří za ta léta mezi nejoblíbenější kratochvíle pilotů McLarenu s třinácti vítězstvími v ulicích Monte Carla. Je to Velká cena, která nám loni proklouzla mezi prsty a my doufáme, že letos se nám bude dařit. Fernando již dokázal, jak dobrý může v Monaku být. Je to také okruh, na kterém Lewis vyhrál ve F3 a v GP2 velmi dominantním způsobem, takže tu dosáhl více úspěchů než na některých jiných tratích." Co si myslíte, že budou od týmu očekávat média? MW: "Máme v týmu dva jezdce, kteří vyžadují obrovskou pozornost médií. Fernando je dvojnásobný mistr světa ze země, která se do Formule 1 zbláznila, primárně v důsledku jeho úspěchů. Je tedy v určitém smyslu využíván médii jako tahák a pro vytváření očekávání. Skutečnost je taková, že si užívá podpory španělského publika a užije si i Velkou cenu Španělska." "Fernando cítí, že s davem za sebou sám sebe může dotlačit ještě výš. My se jako organizace musíme ujistit, že zatímco budeme na Circuit de Catalunya, zůstaneme soustředěni na svou práci a budeme minimalizovat rozptýlení, které se objeví. Mezitím je to pro Lewise nový fenomén. Jako jezdci, který měl skvělý start do sezóny, se mu dostává od britských médií velké pozornosti." "On si také velmi váží podpory, které se mu dostává. Doufáme, že pomůžeme Lewisovi si na to zvyknout postupně s jeho růstem. Jsme si jisti, že to nebude mít na Lewise negativní dopady, ale chceme se opravdu ujistit, že ho v počátečních fázích jeho kariéry nebude nic rozptylovat od jeho práce." Jaké jsou klíčové oblasti MP 4-22, na které se soustředíte s vývojem před Velkou cenou Španělska? MW: "Jako vždy spatřují týmy Formule 1 aerodynamiku jako rozlišující faktor a z tohoto důvodu jsem si jistý, že uvidíme na všech vozech, až přijedou do Španělska, změny na aerodynamice, včetně toho našeho. Zatímco se tohle děje, jsou všechny týmy schopné tajně vyvíjet tlumiče a jiné mechanické části, které jsou lépe schované a kvůli tomu se o nich méně mluví." "Provedli jsme analýzu našich prvních třech závodů a uznali jsme, že v Malajsii jsme měli silný komplet. V Bahrajnu, kde se tvrdě brzdí do relativně pomalých zatáček s následujícími rovinkami, jsme upřímně byli méně silní. Ačkoliv to nebude viditelné, provedeme hodně vývojových prací v rámci snahy vůz vylepšit." "Ve skutečnosti má každý vůz své silné a slabé stránky a každý tým si musí určit, kam zaměří své vývojové úsilí." |